Pindahan Wang Western Union HLB

null

HongLeong Bank Logo
  • singapore
  • hong kong
  • vietnam
  • cambodia
  • LAN A
  • LAN B
  • LAN C
  • Our Story
  • News & Updates
  • Investor Relations
  • CSR
  • Awards
  • Management & BODs
  • Career
  • Deposits
  • Credit Card
  • Loans
  • Insurance
  • Investment
  • Remittance
  • Hong Leong Connect
  • Credit Card
  • Personal Loans
  • Current / Saving Account
  • Latest Promotions
  • Saluran Cawangan >
  • Western Union
western union product banner en

Pengiriman wang dengan kadar segera apabila anda mengirim melalui Western Union 

Apply Now
Saya berminat

Langkah Pengiriman Wang

  • Langkah Pengiriman Wang
  • Langkah Penerimaan Wang
  • Keahlian My WU
  • Fi & Caj
  • Notis Transaksi Penerimaan dan Pengiriman Wang

Langkah 1: Isi borang KIRIMAN WANG di cawangan Hong Leong Bank yang berhampiran.

Langkah 2: Serahkan borang yang lengkap diisi, wang yang ingin dikirim, caj pengiriman dan dokumen pengenalan yang diperlukan.

Langkah 3: Tanda tangan dan simpan resit selepas mengesahkan bahawa semua butiran adalah betul.

Langkah 4: Maklumkan kepada penerima anda perkara-perkara yang berikut bagi tujuan penerimaan wang:

 

  • Nama penuh pengirim seperti yang ditulis pada borang Kiriman Wang.
  • Negara dari mana wang dikirimkan.
  • Amaun yang dihantar dan mata wang.
  • Nombor Kawalan Pengiriman Wang (Money Transfer Control Number, MTCN).
  • Penerima perlu membawa pengenalan diri yang sah.

Jangan dedahkan sebarang butiran transaksi anda kepada sesiapa selain daripada penerima.

 

Dalam masa beberapa minit sahaja*, wang anda boleh dibayar kepada penerima di mana-mana lokasi Ejen Western Union.

 

*Pengiriman wang mungkin menghadapi kelewatan atau perkhidmatan tidak tersedia berdasarkan keadaan transaksi tertentu, termasuk amaun yang dikirim, negara destinasi, ketersediaan mata wang, isu kawal selia, keperluan pengenalan diri, waktu operasi lokasi ejen, perbezaan zon waktu atau pilihan opsyen penundaan.

Langkah 1: Isikan borang PENERIMAAN WANG dengan butiran yang diberikan oleh pengirim.

Langkah 2: Serahkan borang yang lengkap diisi bersama dokumen pengenalan seperti yang diperlukan.

Langkah 3: Terima wang dan resit anda.

Bukan sekadar program kesetiaan

My WUSM membership unlocks a world of Western Union products and services that help you move money from personalised care to exciting rewards.

Tentang My WUSM

Apabila anda mengunjungi Hong Leong Bank atau menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan Western Union, nombor keahlian My WUSM memberikan anda akses yang mudah untuk semua produk dan perkhidmatan:

• Transaksi yang pantas dan mudah.

• Pemberitahuan pembayaran melalui SMS secara percuma.

• Akses dalam talian untuk sejarah transaksi.

• Pusat khidmat pelanggan yang khusus.

Ganjaran

Keahlian My WUSM juga membolehkan anda mendapat mata ganjaran My WU untuk penjimatan pada masa hadapan. Lebih kerap anda menggunakan nombor keahlian My WU, lebih banyak manfaat yang akan diperoleh. 

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, klik di sini.

Cara mendapatkan mata ganjaran My WUSM 

RM1 caj pengiriman yang dibayar = 1 mata ganjaran My WU

Kumpulkan mata My WUSM anda dan mulakan penebusan/penjimatan!

Maklumat am tentang mata ganjaran My WUSM

• Anda tidak boleh memperoleh dan menebus mata ganjaran semasa transaksi yang sama.

• Anda hanya boleh menebus mata ganjaran anda bagi transaksi yang berikutnya dan perlu mengikut paras yang dinyatakan di bawah:

Paras
Mata Ganjaran Minimum
Penjimatan Nilai atas Caj Pengiriman (RM)
1 15 1.50
2 30 3.00
3 60 6.00
4 120 12.00
  • Untuk menebus mata ganjaran anda, sila layari www.westernunion.com.my untuk mencipta profil dalam talian anda atau hubungi 1-800-813-399.
  • Mata ganjaran sah selama 1 tahun bermula dari tarikh pengumpulan.
  • Program Ganjaran & tarikh akhir mata ganjaran My WUSM tertakluk pada semakan atau perubahan dari semasa ke semasa. Tertakluk pada terma dan syarat di mana-mana yang berkenaan.

Click here for the list of fees and charges, or visit any of our branches for further information.



Sejajar dengan penilaian risiko Western Union dan polisi bank, pelanggan mungkin akan tertakluk kepada had ringgit yang lebih rendah dan/atau pelanggan dikehendaki untuk memberikan maklumat tambahan dan/atau dokumen tambahan jika perlu.
 

  • Bagi transaksi penerimaan wang Western Union, jumlah wang pelanggan akan dikreditkan ke dalam akaun bank HLB/HLISB pelanggan.
  • Transaksi pengiriman wang Western Union hanya boleh diteruskan jika pelanggan mempunyai sekurang-kurangnya satu produk perbankan bersama kami.


Kami memohon kerjasama pelanggan dengan pihak bank untuk mematuhi langkah kawalan tambahan bagi mengelakkan kelewatan dalam proses transaksi.
 

Anda mungkin menyukai

Edit here to enter details for productdetail page promotion
superhero promo tile en
Kiriman Wang
SuperRemit

Ketahui Lebih Lanjut

telegraphic transfer promo tile en
Kiriman Wang
Pindahan Telegraf

Ketahui Lebih Lanjut

Penasihat Kecerdasan Buatan kami sedia untuk membantu anda

Sembang dengan kami

×

Penafian Pautan Luar

Anda akan meninggalkan laman web Hong Leong Bank di mana Notis Privasi kami akan berhenti. Kami ingin mengingatkan anda mengenai syarat-syarat kami mengenai penggunaan pautan, Penafian dan Pemeliharaan Hak Harta Intelek.

Sambung